Home staging [čti houm stejdžing] je příprava nemovitosti k prodeji či pronájmu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na domov konkrétní rodiny nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců, a to především sladěním barev, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavením osvětleníodstraněním všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.

Nemovitost by měla být odosobněna, bez soukromých fotek, suvenýrů z cest, psích pelíšků, klecí s morčátky, sbírek porcelánu, nálepek na ledničce, vánoční či velikonoční výzdoby atd. Obraz po pradědečkovi s názvem Krajinka v zimním hávu raději také schovejte.

Naopak prázdné nemovitosti je potřeba trošku zabydlet. Zájemce si potřebuje ve své fantazii představit své oblíbené věci každodenní potřeby a v prázdném prostoru to jde ztěžka.

Home staging statisticky zvyšuje atraktivitu nabízené nemovitosti až o 30%.

Profesionálně upravená a nafocená nemovitost se prodá rychleji a za vyšší cenu, někdy je rozdíl opravdu markantní.

Home staging v praxi

 

S minimálními náklady tak lze dosáhnout o 5-10% vyšší ceny při prodeji.

Z vlastní dlouholeté zkušenosti mohu potvrdit, že takto upravená nemovitost se prodá většinou hned v prvním prohlídkovém kole.

Základní home staging zvládne udělat profesionální makléř sám, v případě složitějších úprav se určitě vyplatí využít specializovanou firmu. Vynaložené prostředky se vám určitě vrátí.

0 komentářů

Napište komentář

Chcete se zapojit do diskuse?
Napište nám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.