Rozčilují vás poplatky v bance? Štve vás platit bance za to, že jí svěřujete své peníze? Pokud ano, čtěte pozorně dál.

Pokud Vaše banka poskytuje placené účty, existuje způsob, jak ji přimět ke snížení poplatků. Tímto postupem se podařilo už mnoha lidem docílit toho, že banky buďto poplatky snížily, a nebodokonce úplně zrušily.
Na našem trhu jsou banky, které poskytují běžné účty zdarma. Velké banky se snaží udržet své stávající zákazníky a je celkem běžné, že mají kromě oficiálních ceníků také nabídky pro klienty, kteří jim chtějí odejít. Dostat se k výhodnějším poplatkům je velmi jednoduché, ale většina lidí o tom neví.
Stačí oslovit osobně Vaši banku s tím, že chcete změnu a zřídit si u jiné banky běžný účet bez poplatků. Zároveň se zeptejte, jestli Vám jsou schopni nabídnout podobné podmínky jako konkurence.
Ve většině případů už tento postup vede k tomu, že Vám banka vyjde vstříc a bez nutnosti měnit banku budete mít nižší nebo nulové poplatky. Pokud by tento postup nestačil, udělejte totéž písemně emailem.
Zároveň požádejte o využití Kodexu mobility a v e-mailové zprávě se zeptejte, jestli Vám pomohou do nové banky přenést Vaše trvalé příkazy.

Jak to celé funguje

Co mají společného telefonní operátoři a banky?
K tomuto tipu na snížení poplatků za běžný účet přispěla zkušenost s telefonními operátory. Možná jste prožili něco podobného. Mně se to stalo před pár lety. Štvalo mě, že noví klienti mají lepší podmínky než já, věrný klient. Tenkrát se jednalo o připojení na tzv. pevnou linku. V okamžiku, kdy jsem poslal výpověď smlouvy, začali sami nabízet lepší podmínky. Dostal jsem plánovanou sérii otázek typu „proč přecházím“, „kam přecházím“ a „jaký mi nabídli tarif“.
Stejný princip jsem zkusil později s mobilním operátorem a poskytovatelem internetového připojení.
Výsledek?
Dostal jsem úplně jinou cenu, než jakou měli ve veřejném ceníku.
Když to funguje u telefonních operátorů, může to fungovat i v bance? To víte, že může!
U každé banky však mají trochu jiná pravidla hry, ale obecně se dá celý systém popsat takto:

Šest kroků k snížení poplatku

1. Od té doby, co se na trhu objevily banky bez poplatků, začaly si velké banky víc uvědomovat, že získat nového klienta je mnohem těžší, než udržet stávajícího. V každé velké bance proto mají retenční ceny, retenční oddělení a retenční procesy.

2. Přijít do banky a říct si o slevu moc nefunguje. Co ale funguje, je nechat bankéře spustit retenční proces. Zkrátka vyslat jasný signál, že chcete odejít. A takovým jasným signálem může být to, že chcete využít Kodexu mobility a přenést trvalé příkazy do jiné banky. Kodex i seznam bank, které k němu přistupují, si můžete prohlédnout na tomto odkazu: https://www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobility-klientu

3. Důležité je, jak odpovědět na dotaz, kam chcete přejít. Musí to být některá z bezpoplatkových bank.

4. Pak už jde zpravidla vše jak po másle. Velké banky mají pro bankéře zpracovaný postup, podle kterého mají postupovat. Výsledkem je nabídka nižšího nebo nulového poplatku, když zůstanete.

5. Pokud by se stalo, že bankéř nezabere, může jít třeba jenom o to, že má špatný den a neplní si dobře svoje pracovní povinnosti. V takovém případě může fungovat tento postup:

Zeptejte se ho, kdo je jeho šéf a jestli by vám na něj dal e-mail nebo telefon. Ujistěte ho, že se chcete jeho šéfa jenom zeptat na to, jaké možnosti nabízí retenční oddělení jejich banky. A zkušenost? Většinou si bankéř najednou vzpomene, že by mohl ještě něco vyzkoušet.

6. Netvrdím, že to funguje na sto procent, vždy záleží na konkrétní situaci. Je dobré si uvědomit, jaký jste klient. Pokud vám chodí pravidelně na účet peníze, např. mzda, banka si vás bude chtít udržet.

Moje doporučení: za pokus to stojí.

0 komentářů

Napište komentář

Chcete se zapojit do diskuse?
Napište nám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.