Hlášení pojistné události u životního pojištění
Většina hlavních pojišťoven, které působí na českém trhu umožňuje prostřednictvím jejich systémů nahlásit pojistnou událost on-line z pohodlí vašeho domova.
V současné době rozlišujeme dva typy on-line hlášení:
- 100 % bezpapírová forma hlášení prostřednictvím on-line nástrojů pojišťovny
- vyplnění dotazníku v elektronické podobě a doručení pojišťovně
Potřebné dokumenty
Pracovní neschopnost
- Zaměstnanci – potvrzení pracovní neschopnosti – potvrzení o ukončení dočasné pracovní neschopnosti – V. díl s razítkem zaměstnavatele a datem nástupu zpět do práce
- OSVČ – potvrzení OSSZ, od kdy do kdy jste nebo jste byl/a OSVČ, případně vykonáváte nebo jste vykonával/a svobodné povolání
- OSVČ plátce nemocenského pojištění – potvrzení OSSZ o čerpání nemocenských dávek
- OSVČ neplátce nemocenského pojištění – potvrzení OSSZ, že nejste plátcem dobrovolného nemocenského pojištění, a potvrzení lékaře, na jakou dobu od-do by byla neschopenka vystavena, pokud lékař doporučil pracovní neschopnost
- Žádost o zálohu – potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti (tzv. lístek na peníze) s razítkem lékaře a zaměstnavatele
Hospitalizace
Invalidita
Úmrtí
Pojistnou událost vyšetřovala policie
Plnění nenárokuje pojištěný či obmyšlená osoba